Pachetele din aluat fraged (foietaj) cu gem de caise

Any, prietena mea de forumit si culinarit m-a ispitit candva cu reteta aceasta. N-am rezistat mult, am comis-o si eu, ca prea arata bine in pozele ei, dar nu am reusit sa si pozez la vremea primei incercari (reusite). La a doua incercare nu am mai ratat ocazia si fiindca se fac asa de usor pachetelele acestea dulci, cred ca merita sa le dau si eu mai departe, sa se bucure si alte persoane care nimeresc pe aici din intamplare, sau cunosc deja screte ale cufarului meu cu bucurii, mai mult culinare, ce-i drept, as avea multe de impartasit, dar timpul ma tine pe loc…Asadar, sa ne bucuram in continuare de pachetele dulci!

Ingrediente:                                                                                                                                   Any, dadea reteta pentru 26 de pachetele, eu am facut mai multe, voi scrie cantitatile exact asa cum ni le-a dat ea si fiecare va pregati cate are nevoie:
Ingrediente pentru circa 26 de bucati:
1 aluat de foietaj dreptunghiular de 275 de gr
250 gr pandispan
6 linguri de gem de caise si  optional-cateva picaturi de esenta de migdale                                1 ou pentru  uns, nu era specificat la Any, dar eu l-am folosit                                                      2 linguri zahar brun pentru presarat                                                                                   Mentinez ca eu nu am facut pandispan special pentru reteta aceasta, ci am folosit resturi ramase de la alte dulciuri cu blat de pandispan.

Mod de preparare:
Mai intai se faramiteaza pandispanul si se marunteste in blender, robot, fiecare cum poate!
Pozele sunt chinuite, facute la bec, asta e, toamna zilele sunt scurte  si eu ajung sa prajituresc noaptea ! 🙂
Se pune intr-un castron gemul de caise (poate fi si din alte fructe, cred, cu riscul schimbarii aromei). Se amesteca gemul cu „pesmetul” de pandispan obtinut prin macinare.

Eu am pus si cateva picaturi de esenta de migdale. Se omogenizeaza foarte bine amestecul gem-pandispan si se trece la umplerea pachetelelor, astfel:                                                          -se aseaza cu lingura compozitie de gem la marginea aluatului intins pe planseta de lucru;
-se „modeleaza” putin cu lingura sub forma de rulou compozitia dulce;

-se ruleaza incepand cu marginea aluatului, atat cat sa se acopere compozitia de gem;

– se taie partea rulata, izolandu-se practic, de restul aluatului;

-in aceasta faza avem in fata un rulou  pe care-l vom taia in mai multe rulouri micute de 4/5 cm. lungime si gata  primele pachetele;                                                                         -procedam asa pana la terminarea compozitiei dulci;

– pachetelele se aseaza in tava pe hartie de copt;

Desi autoarea  retetei nu a specificat asta, eu le-am uns cu ou si le-am presarat cu zahar brun, iata-le coapte, in lumina becului!

Cel mai greu a fost sa asteptam sa se raceasca putin, sa le putem gusta, fiindca miroasea bestial in bucatarie in timp ce erau la cuptor. Sunt  delicate si frumoase!

Dulci, aromate, gustoase!Minunate la picnic, la cafea, ca gustare peste zi, dar le sta bine alaturi de alte dulciuri pe orice masa festiva cu pretentii, parol!

Incercati-le, daca nu ati facut-o inca si veti avea o bucurie culinara venita din lucruri simple, ca multe altele, care ne indulcesc zilele si intalnirile cu persoanele dragi.
 Pofta buna!

10 gânduri despre „Pachetele din aluat fraged (foietaj) cu gem de caise

  1. Gela draga, ma bucur ca le-ai incercat si ca v-au placut.
    Si eu le facusem tot cu un rest de pandispan si tare m-am bucurat ca i-am gasit intrebuintare si pe deasupra gustoasa.
    Tot mi-am promis ca le fac si varianta sarata, dar n-am mai apucat, ca la cate retete as vrea sa fac…..in fine, am multe pe lista.
    Te pup draga mea, sa va fie de bine!

    1. Si eu te pup! Multumim!
      Sper ca sunt suficient de dulce dupa pachetelele astea! :))
      Eu le fac si sarate, dar le numesc rulouri, umplutura nu e maruntita neaparat, dar sunt bune rau si o sa fac si pentru weekendul urmator ambele variante, fiindca ne plac la fel de mult! Am pe lista multe retete made by Any, dar sa vad cat pot sa fac din ce mi-am propus…(ploua, e urat si azi m-a durut foarte tare spatele, of, of!)

    1. Cred ca sunt bune, nu vad care ar fi impedimentul, chiar azi imi spunea cineva, ca dupa ce le-a vazut, a sfaramitat biscuiti simpli si au iesit niste pachetele superbe la gust. Bafta, sa-mi spui cum au iesit, te rog!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.