Rulada din carne de iepure umpluta cu ciuperci

De fiecare data cand sarbatorim un eveniment in familie imi place sa pregatesc bucate alese, folosindu-ma de retete cunoscute, cu priza la publicul prezent la eveniment, dar si „noutati” vazute de mine pe blogurile sau siteurile cu profil culinar. Cu cateva zile inainte de  ultimul eveniment organizat in familie, s-a intamplat sa primesc in dar de la finii mei  doi iepuri taiati si atunci mi s-a aprins beculetul „o sa fac iepure umplut, asa cum am vazut la Any!” Zis si facut, cu mici modificari! Iata ce ingrediente mi-au trebuit!
un iepure taiat,  2,5 kg.
400 grame ciuperci
3 cepe medii
un ou
piper, oregano, sare-dupa gust
2 morcovi, unul pentru supa de oase
150 ml. ulei de masline, sau de care aveti                                                                                       o cana de vin alb                                                                                                                                 2 catei de usturoi

Mod de preparare:
 Prima operatie consta in scoaterea oaselor iepurelui, treaba de macelar, daca stau sa ma gandesc, dar care mi-a reusit desi nu am parcurs cursul asta!:)

Apoi se pun oasele si maruntaiele iepurelui la fiert cu o ceapa,  morcov si putina sare, supa rezultata fiind necesara atunci cand vom pune rulada la cuptor, iar  ficatul e necesar umpluturii. In timp ce fierb acestea, se pregateste umplutura astfel: ciupercile se curata, se spala, se toaca (nu prea marunt eu), inclusiv piciorusele. Se taie marunt o ceapa  si usturoiul si se soteaza doua minute in trei linguri de ulei. Peste ceapa se adauga in tigaie si ciupercile.

Se lasa sa se evapore bine apa si sa se patrunda bine ciupercile. Intre timp s-au fiert oasele, se pastreaza supa si se alege carnea care mai este  pe oase si se toaca, la fel si organele iepurelui. Avem toate ingredientele necesare umpluturii pregatite.

Se intinde pe planseta carnea de iepure usor batuta cu ciocanul de snitele, se sareaza si se condimenteaza cu piper si oregano.

Se amesteca ciupercile cu carnea si organele tocate si se distribuie  uniform,  pe suprafata carnii de iepure.Se ruleaza si se leaga cu sfoara alimentara. Se aseaza in tava alaturi de un morcov taiat si o ceapa taiata in patru, se toarna peste rulada supa pastrata de la oasele fierte, o cana de vin,  piper, o foaie de dafin si se da la cuptor pentru 50 de minute. Din cand in cand se intoarce si se stropeste cu zeama din tava. Nu va speriati ca apar doua rulade in in poza, am fost multi la masa si daca tot am avut doi iepuri, ne-am rasfatat! Despre umplutura celei de-a doua o sa va povestesc altadata, ca sa nu va ametesc dintr-o data! 🙂

Se scot din cuptor cand s-au rumenit frumos si se patrund usor cu furculita.

Dupa aceasta nu ne mai ramane decat un lucru de facut, sa le servim cu mare pofta si va asigur ca asa am facut si multa pofta am avut! 🙂

Le-am admirat si savurat in aceeasi masura!

Da, da, am avut  si udatura, vin rose si de butuc si de alte feluri… fiecare a servit de care a dorit si a fost bine primit! Daca vreti sa le incercati si voi, va asigur ca e o reteta la indemana.

Pofta buna!


5 gânduri despre „Rulada din carne de iepure umpluta cu ciuperci

  1. Gela, esti fantastica! Acum am vazut postarea pe forum si am dat fuga aici sa aflu detalii.
    Ma bucur asa de tare ca l-ai facut si mai ales ca ai avut curaj sa-i dezosezi, ceea ce sperie pe foarte multi. Dar te-ai descuract mai mult decat onorabil. Si se vede ca ai avut iepuri buni, cu carne pe ei.
    Cat priveste umplutura, imi place foarte mult si cu ciuperci, imi imaginez cat a fost de bun.
    La multi ani baiatului tau cu multa sanatate si numai bine de la Any!
    Iar tie jos palaria :)!

    1. De cand imi doream sa fac reteta asta!
      Acum stiu ca o voi repeta, tare bine arata pe platou si gustul e de nedescris, multumesc inca o data, scumpa mea Any!
      Cu privire la dezosat, acum am curaj sa dezosez si altora! :))
      Alex iti saruta mana multumindu-ti pentru urari si inspiratii dulci/sarate ( i-am facut si pachetele dulci) si eu te pup!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.