Stevie cu orez

Astazi mi-am petrecut putin timp in gradina  de pe malul apei si n-am venit de acolo cu mana goala ci  cu stevie, ceapa verde si patrunjel. Nu va povestesc despre splendoarea peisajului cu pomi infloriti si miresme si albine  zumzaind fiindca nu as avea cuvinte pe masura celor vazute,  mai bine va povestesc ce am pregatit din stevia aceea si despre peisaj o sa las pozele sa vorbeasca intr-un alt post. Ati inteles din titlu ce am decis sa pregatesc, asa ca aducpe masa ingredientele :                                                                                           stevie /daca luati din piata, cam trei legaturi                                                                                   3 cepe micute, pot fi doua mari                                                                                                          4 cepe verzi                                                                                                                                          2 morcovi potriviti                                                                                                                                un ardei kapia                                                                                                                                        o cana de orez (cana de 250 ml.)                                                                                                        un litru supa de legume, daca nu aveti merge si apa                                                                       piper, sare dupa gust                                                                                                                            3 linguri ulei de masline                                                                                                                       o legatura mica de marar(eu nu am avut)                                                                                        Mod de preparare:

Tocam ceapa, ardeiul, ceapa verde, morcovul il radem pe razatoarea mare.

Stevia o spalam, o curatam de codite  si o oparim turnand peste ea apa clocotita lasand-o cateva minute dupa care o scurgem in strecuratoare sa astepte frumos la rand:) 

Punem la sotat ceapa nu mai mult de doua minute,  adaugam ardeiul si morcovul, mai sotam doua minute. Apoi adugam si orezul spalat.

Lasam sa se intovaraseasca alte cateva minute, dupa care adaugam supa/apa, sarea, piperul si cand a dat in clocot aducem si vedeta acestei mancarici invesmantata in verde-stevia.   Lasam la foc moale pana se fierbe orezul dupa care potrivim definitiv gustul de sare/piper, adaugam mararul si oprim focul. Desi e mancare de post, am asteptat cu mare nerabdare sa ne asezam la masa si sa rostim, asa cum mama soacra(Dumnezeu s-o odihneasca!) ne-a -nvatat”bucate noi in gura veche” .

Am acompaniat-o cu o salata de varza, mar si morcov si la urma ne-am spus impresiile, placute bineinteles, ca intotdeauna cand mancam ceva ce contine si „verde”.                           La ceva atat de placut trebuie sa ai pofta, domnule…

Deci, pofta buna!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.