Citronada cu castraveti,menta si citrice

Stiu, s-a mai spus si o sa se mai spuna, dati-mi voie sa repet si eu, caldura mare, Mon Cher! 🙂  Gradele astea urca nebuneste-n termometru si cu cat urca ele mai sus, cu atat mai jos vrem sa coboram temperatuta lichidelor cu care ne hidratam, fiindca e nevoie de hidratare serioasa…Vreau sa va spun ca pentru mine lichidul pe care-l beau pe canicula trebuie sa aiba trei calitati: sanatos, rece si delicios! De cand am luat vacanta nu a fost zi in care sa nu pregatesc fel de fel de citronade, limonade si alte d’astea, dar cea de astazi are un ingredient mai putin folosit la asa ceva, castravetele si pentru mine a devenit speciala, fiindca nu-mi imaginam ca poate fi atat de savuroasa o bautura racoritoare facuta cu castraveti, haideti sa va fac cunostinta mai repede cu ingredientele, poate-o s-o faceti si voi, ca sa  aveti cu ce va lauda, asa ca mine! 🙂

Ingrediente:

4 castraveti medii                                                                                                                                   o mana de frunze de menta                                                                                                         citrice de care vreti, lamai, portocale, cate doriti sa adaugati                                                        2 litri de apa plata                                                                                                                              200 grame de miere

Mod de preparare:

Se feliaza castravetii si se pun intr-un recipient cu 2 litri de apa plata impreuna cu menta, dupa ce a fost spalata in prealabil. Recipientul se tine la frigider cateva ore, o noapte l-am tinut eu si a fost minunat asa! Apoi se ia din lichidul respectiv si se prepara cu el citronada, atat cat va trebuiela un anumit moment. Se pun intr-un cofer, felii de citrice, miere de albine, menta proaspata, daca mai aveti, felii de castravete, cuburi de gheata si lichid in care au macerat castravetii si menta. Amestecati salbatic de cateva ori sa se zdrobeasca menta si cuburile de gheata de peretii vasului si apoi serviti bautura obtinuta! Doar atat va spun: racoare si savoare!

P1170577Nu am avut asteptari atat de mari de la castraveti pentru un astfel de preparat, dar am fost pur si simplu incantata si cred ca o s-o tin lant acum cu citronadele de acest gen, fiindca sunt si sanatoase!

P1170587

Jumatatea mea era reticenta si dorea mai repede o bere, am facut un targ si i-am spus, ca daca nu-i place citronada ii fac cinste cu doua beri, nu doar cu una! 🙂 A baut-o pe nerasuflate si mi-a promis ca-mi face el cinste la mare pentru asa o racoreala delicioasa!Eu n-am niciun merit, citronada cu menta si castraveti e de vina pentru ca am castigat pariul!Sa va mai arat imagini din runda a doua…

P1170532E delicioasa!Se face repede si-si merita un loc de cinste pe lista de prioritati, cand e vorba de racoreala, nu exagerez!

P1170539

P1170536Sa aveti pofta la racoreala si o vara de poveste, dragilor!

6 gânduri despre „Citronada cu castraveti,menta si citrice

  1. Petru, urmeaza o postare dupa al carei preparat trebuie sa bem si bere! 🙂
    Dar citronada asta cu castraveti, care poate parea ciudata, tocmai datorita castravetilor, e o minune a verii si te scoate ieftin de tot si cu mare beneficiu la sanatate!

  2. Buna dimineata, Gela !
    Credeam ca ” le stiu pe toate ” 🙂
    dar NU stiu MULTE ! 😦
    Vorba lui NASTASE :
    – ” Mai Traiane, nici nu stii
    cat de MIC incepi sa fii ” !!! 🙂 🙂 🙂
    O sa prepar si eu RETETA si dupa ce m-oi satura,
    o sa-i spun si norei care-i secretul ! 🙂
    Week-end placut ! 🙂
    Cu stima si recunostinta ,
    Aliosa.

    1. Buna sa-ti fie inima, ca ziua s-a si dus! 🙂
      Abia astept sa-mi spui cat de buna a fost citronada, Aliosa!
      Weekend asa cum ti-l doresti, sa ai si tu!
      Cu aceeasi stima,
      Gela

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.